اشتراک گذاری

آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک؛ راهکارها و اقدامات موثر

آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک اتفاق ناخوشایندی است که می تواند آسیب های زیادی به تلویزیون و قطعات مختلف آن وارد کند. اقداماتی که در هنگام مواجهه با آب خوردگی تلویزیون پاناسونیک و سایر برندها انجام می شوند، تاثیر بسزایی در میزان آسیب وارد شده به آن دارد.به طوری که در بسیاری موارد می توان با انجام اقدامات درست و اصولی، میزان آسیب دیدگی تلویزیون را در کمترین حد ممکن نگه داشت.

از آنجا که مشکل آبخوردگی تلویزیون ایرادی شایع است و بخش زیادی از مراجعین مراکز تعمیراتی از آن شکایت دارند، بر آن شدیم تا در این مقاله به بررسی نکاتی بپردازیم که با انجام آنها در هنگام آب خوردگی تلویزیون پاناسونیک و سایر برندها می توان میزان خسارت مالی وارده را کاهش داد.

آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک

مهم ترین اقدام در هنگام آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک

یکی از اولین و موثرترین اقدامات در هنگام مواجهه با آبخوردگی تلویزیون Panasonic قطع کردن برق آن است. قطع برق به معنای خاموش کردن دستگاه نیست، بلکه به معنی خارج کردن دو شاخه از پریز برق آن هم بدون معطلی و بدون هیچ گونه فوت وقت است. قطع برق تلویزیون باعث جلوگیری از برقراری اتصال کوتاه در میان قطعات شده و از بروز آسیب های بعدی در تلویزیون جلوگیری می کند.

مورد بعدی که در هنگام آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر متوجه شدید از تلویزیون آب چکه می کند یا در زیر آن آب زیادی ریخته است، باید محل تلویزیون پاناسونیک را تغییر دهید و آن را به مکانی خشک منتقل کنید. در این مورد بهتر است تلویزیون را روی پارچه یا حتی فرش خشک قرار دهید و از قرار دادن آن روی سرامیک و پارکت بپرهیزید.

اقدام دوم برای کاهش صدمات آب خوردگی تلویزیون پاناسونیک

پس از قطع برق تلویزیون حال زمان خشک کردن آن فرا می رسد. برای این کار ابتدا یک پارچه خشک برداشته و با دقت قسمت های خارجی تلویزیون را به صورت کامل خشک کنید. در هنگام خشک کردن تلویزیون از تکان دادن آن به صورت زیاد و شدید نیز خودداری کنید.

زیرا این گونه اقدامات موجب حرکت کردن ذرات آب یا دیگر مایعات درون تلویزیون شده و در نتیجه قطعات سالم نیز در معرض آب قرار گرفته و دچار مشکل می شوند. برای کسب نتیجه بهتر پیشنهاد می شود در هنگام خشک کردن تلویزیون پاناسونیک اول به سراغ پنل رفته و آن را با دقت خشک کنید.

در مرحله بعدی سوکت هایی مانند سوکت یو اس بی و این چنین موارد هستند که باید نسبت به خشک کردن آنها دقت فراوانی به خرج داد. درصورت آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک خشک کردن پریز تلویزیون را نیز فراموش نکنید. توجه کنید که برای خشک کردن تلویزیون هرگز از سشوار استفاده نکنید. حرارت باد سشوار موجب آسیب زدن به قطعات حساس شده و علاوه بر آن موجب حرکت بیشتر قطرات به داخل تلویزیون و بروز صدمات بیشتر در آن می شود.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : دلیل نمایش خطوط در تصویر تلویزیون چیست؟

نکته کلیدی در تعمیر آب خوردگی تلویزیون پاناسونیک

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام آبخوردگی تلویزیون پاناسونیک باید مد نظر داشته باشید صبور بودن است. آبخوردگی تلویزیون Panasonic مساله ای نیست که در حد یک ساعت برطرف شود و شما بتوانید مجددا به راحتی از تلویزیون خود استفاده کنید. ممکن است با بررسی ظاهر تلویزیون متوجه شوید که دیگر هیچ قطره آبی روی آن وجود ندارد و اقدام به روشن کردن تلویزیون کنید.

اما باید بدانید که این مساله اشتباهی غیر قابل جبران است که صدمات مالی فراوانی به شما خواهد زد. برخلاف آن چه که در ظاهر به نظر می رسد، قطرات آب نفوذ کرده به درون قطعات داخلی دستگاه به این سرعت خشک نمی شوند و در نتیجه روشن کردن تلویزیون ممکن است منجر به سوختن دستگاه به صورت کامل شود. باید بدانید در صورتی که با مشکل آب خوردگی تلویزیون پاناسونیک مواجه شدید باید حداقل به مدت سه روز قید روشن کردن تلویزیون خود را بزنید تا میزان صدمات به کم ترین حد ممکن برسد.

اگر برایتان امکان پذیر است می توانید با باز کردن بخش های پشتی تلویزیون به برقراری جریان هوای بیشتر کمک کنید تا قطراتی که به درون دستگاه نفوذ کرده اند سریع تر خشک شوند. البته بهترین کار قطع برق دستگاه و مراجعه با نمایندگی تلویزیون پاناسونیک در مرکز سخت افزار ایران است.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید