اشتراک گذاری

تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک

برای تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک باید دستگاه مورد نظر کاملاً باز شود، به همین دلیل این کار تخصصی بوده و افراد عادی قادر به انجام آن نیستند. برق خوردگی یکی از مشکلات متداولی است که برای تلفن به وجود می‌آید؛ زیرا معمولاً پریزهای تلفن و برق در کنار هم کار گذاشته می ‌شوند. این امر سبب می گردد که کاربر اشتباهی دستگاه را به پریز برق بزند و آن را بسوزاند. در مقاله پیش‌رو نکاتی را درباره تعمیر تلفن پاناسونیک با مشکل برق خوردگی بیان خواهیم کرد.

تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک

آیا تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک امکان پذیر است؟

هنگامی که اشتباهی تلفن پاناسونیک را به پریز برق متصل می ‌کنید، بردها، مدارها و سایر قطعات به کار برده شده در دستگاه دچار شوک می ‌شوند. زیرا ولتاژ برق در حدی است که به قطعات داخلی تلفن صدمه می‌ رساند و در نهایت موجب از کار افتادن آن ها می‌ گردد. 

گاهی شدت خرابی‌ ها در حدی است که تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک امکان‌ پذیر است. در مواردی نیز دستگاه به طور کامل می‌ سوزد و ترمیم آن صرفه اقتصادی ندارد. کارشناسان نمایندگی پس از بررسی‌ های لازم  موضوع را به اطلاع شما می ‌رسانند که آیا می ‌توانید تلفن خود را تعمیر کنید یا خیر؟

برق خوردگی تلفن پاناسونیک به چه معناست؟

در تمام تلفن‌ های پاناسونیک از ثابت گرفته تا رومیزی برق خوردگی هنگامی اتفاق می‌ افتد که دستگاه مورد نظر به جای پریز مخصوص تلفن به پریز برق اتصال داده می ‌شود. ولتاژی که در حالت عادی به تلفن وارد می‌ گردد، 50 ولت است که هنگام زنگ خوردن دستگاه تا 100 ولت نیز می ‌رسد.

حال اگر تلفن را اشتباهی به پریز برق بزنید، ناگهان ولتاژ 220 ولت شهری قطعات مختلف را دچار شوک می‌ کند. در چنین شرایطی بیشتر بخش ‌های تلفن پاناسونیک آسیب می ‌بینند، حتی ممکن است که دستگاه به طور کامل بسوزد. بنابراین برای جلوگیری از خرابی بیشتر باید بلافاصله وسیله را از برق جدا سازید و تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک را به نمایندگی ‌های مجاز بسپارید.

اگه می خوای موبایلت حرفه ای و با گارانتی تعمیر بشه بیا اینجا 👈 بزرگترین نمایندگی تعمیر گوشی  در ایران👉

تعمیر برق خوردگی تلفن panasonic

چگونه از برق خوردگی تلفن پیشگیری کنید؟

برای جلوگیری از برق خوردگی تلفن و کاهش هزینه‌ های مربوط به تعمیرات سطح پریز برق را با استفاده از یک محافظ بپوشانید. ترفند دیگر این است که به دو شاخه دستگاه دقت کنید. زیرا معمولاً جهت کابل‌ های تلفن از سوکت یا سه شاخه استفاده می ‌شود، اما کابل ‌های برق اغلب توسط دو شاخه به پریز برق متصل می ‌شوند.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : چگونه باتری تلفن پاناسونیک را تعویض کنیم؟

نحوه تعمیر برق خوردگی تلفن Panasonic

در تلفن ‌های پاناسونیک قطعه ‌ای به نام وریستور تعبیه شده که وظیفه دارد از برد در مقابل افت یا افزایش بیش از حد ولتاژ‌های ورودی محافظت نماید. حال زمانی که تلفن را به پریز برق می ‌زنید، وریستور ولتاژهای اضافه را از خود عبور می ‌دهد و در نهایت دچار سوختگی می ‌شود.

لذا جهت تعمیر برق خوردگی تلفن Panasonic نخست کارشناسان اقدام به تعویض وریستور سوخته می کنند. سپس فیوز و ترانزیستورها نیز چک شده و در صورت خرابی تعمیر یا تعویض می‌ گردند. با توجه به این که در چنین شرایط اغلب قطعات قابل تعمیر نیستند، لازم است که تعویض شوند. بنابراین باید کار تعمیر برق خوردگی تلفن پاناسونیک را به نمایندگی پاناسونیک بسپارید تا قطعات اصل و اورجینال مورد استفاده قرار گیرند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید