اشتراک گذاری

تعمیر لنز دوربین پاناسونیک

آخر هفته، زمانی که در جمع دوستانه یا خانوادگی خود قرار گرفتید و می‌خواهید با دوربین پاناسونیک که به تازگی خریداری کردید یا از قبل داشتید عکس‌هایی را بگیرید و خاطرات خوشتان را به ثبت برسانید، ناگهان می‌بینید که تمام عکس‌های گرفته شده بی کیفیت و تار افتادند؛ اینجاست که دیگر خبری از آن عکس‌های با کیفیتی که انتظار داشتید نیست و به فکر تعمیر لنز دوربین پاناسونیک خود میفتید.

تعمیر لنز دوربین پاناسونیک

اگر در آتلیه‌های عکاسی کار می‌کنید این مشکل برای شما می‌تواند هزینه‌های سنگین‌تری را بر جای بگذارد، زمانی که با دوربین پاناسونیک درحال گرفتن عکس‌های عروس و داماد هستید یا هر نوع مشتری دیگر، در آخر وقتی که عکس‌ها را در کامپیوتر مشاهده می‌کنید، شاهد عکس‌های کاملا بی کیفیت هستید و همین اتفاق برای شما هزینه‌های زیادی را به بار میاورد.

در این مقاله ما به شما چند نکته بسیار ساده که توسط آن‌ها می‌توانید از خرابی لنز دوربین پاناسونیک پیشگیری کنید یا به تعمیر و عیب یابی لنز دوربین پاناسونیک خودتان بپردازید، اشاره می‌کنیم. با نمایندگی پاناسونیک همراه باشید.

علت خرابی لنز دوربین پاناسونیک من چیست؟

تعمیر و عیب‌یابی لنز دوربین پاناسونیک نیازمند تخصص و مهارت‌های زیادی است که هرکسی نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی انجام دهد ولی در صورتی که می‌خواهید بدانید، چرا لنز دوربین شما خراب شده است؟ ما به شما چند علت بسیار مهم در این زمینه را می‌گوییم که جزو متداول‌ترین مشکلات کاربران برای خرابی لنز دوربین بوده که پس از بررسی و تعمیر لنز دوربین پاناسونیک آن‌ها، به این علت‌ها پی برده شده است.

در صورتی که دوربین پاناسونیک شما کوچک و خانگی باشد یا از یک دوربین پاناسونیک حرفه‌ای SLR استفاده می‌کنید، هر دو این دوربین‌ها دارای لنزهای بسیار حساس و ظریف هستند که ممکن است به یکی از دلایل زیر خراب شده باشند:

ضربه خوردگی دوربین

 زمانی که در حال سفر هستید یا دوربین را در جای مخصوص خودش قرار ندادید، ممکن است که ضرباتی به آن وارد شده و باعث ترک برداشتن لنز یا حتی شکستگی آن شود، تکان‌های شدیدی که به دوربین وارد می‌شود می‌تواند یکی از علت‌های اصلی خراب شدن لنز دوربین پاناسونیک باشد که باید با توجه به این موضوع، همیشه دوربین را یک محل امن داخل کیف خودش قرار دهید تا کمترین ضربه به آن وارد شود.

تابش مستقیم نور آفتاب یا چراغ به لنز دوربین

 به دلیل این که لنزهای دوربین پاناسونیک حساس هستند، ممکن است تابش نور مستقیم آفتاب یا چراغ‌های لیزری بر روی خرابی آن‌ها تاثیرگذار باشد و این مشکل قبل از تعمیر لنز دوربین پاناسونیک از مشتریان پرسیده می‌شود که جزو یکی از مشکلات متعدد این عزیزان بوده است.

ورود آب و رطوبت به داخل دوربین پاناسونیک

 دستگاه‌های الکترونیکی مانند دوربین به آب و رطوبت حساس هستند، مخصوصا اگه آب یا رطوبت وارد دوربین شود و به لنز برسد، به دلیل حساسیت بالای این بخش از دوربین، لنز سریعا خراب می‌شود و در نتیجه عکس‌های بی کیفیتی را برای شما تهیه کرده که شما را مجبور به تعمیر دوربین پاناسونیک می‌کند.

نوسانات الکتریکی

 نوسانات و جریان برق تاثیر مهمی بر روی خرابی لنز دوربین پاناسونیک می‌گذارند، حتما قبل از این که دوربین را به برق متصل کنید از نوسانات برق اطلاع پیدا کنید و در صورتی که مطمئن هستید دوربین را به برق وصل کنید، استفاده کردن از یک باتری مناسب و استاندارد نیز می‌تواند از نوسانات جلوگیری کند.

حرارت و سرمای شدید

دمای زیاد و بسیار کم هر دو علت‌های خرابی لنز دوربین پاناسونیک است، پس حتما برای جلوگیری از این اتفاق دوربین را در جای خشک با دمای معمولی قرار دهید.

ورود گرد و غبار به داخل دوربین

 گرد و غبارها همیشه یکی از علت‌های اصلی خرابی دستگاه‌های الکترونیکی بودند، آن‌ها حتی روی دستگاه‌های کپی، پرینتر و فکس پاناسونیک تاثیر گذار بوده و ورود گرد و غبار به داخل آن‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ دوربین‌های پاناسونیک نیز از این موضوع مستثنا نیستند و با ورود گرد و غبار به داخل دوربین، لنز دوربین‌ پاناسونیک یکی از آسیب پذیرترین قطعات است که توسط این مشکل خراب می‌شود.

چند راه حل مهم برای پیشگیری از خرابی لنز دوربین پاناسونیک

خراب شدن لنز می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای تعمیر لنز دوربین پاناسونیک داشته باشد و زمان زیادی هم برای تعمیر از شما بگیرد، پس بهتر است قبل از این که اتفاقی بیفتد خودتان جلوی آن را با چند راه حل ساده بگیرید و از این اتفاق پیشگیری کنید، در ادامه یاد خواهید گرفت که با چند روش ساده از این اتفاق پیشگیری کنید.

تعمیر لنز دوربین پاناسونیک

  • سعی کنید زمانی که در مکان‌های پر نور قرار گرفتید و نور مستقیم به لنز دوربین برخورد می‌کند، حتما از یک فیلتر UV بر روی لنز دوربین پاناسونیک استفاده کنید.
  • قبل از این که لنز دوربین را بردارید یا آن را تعویض کنید، از خاموش بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که نمی‌خواهید به مدت طولانی از دستگاه استفاده کنید باتری را از داخل دوربین خارج کنید، بودن باتری به مدت زمان زیاد ممکن است نوسانات الکتریکی را داخل دوربین ایجاد کند که لنز یکی از قطعات بسیار آسیب پذیر در زمان وقوع نوسانات است.
  • حتما لنز دوربین پاناسونیک را در کیف یا نزدیکی کیف دوربین تعویض کنید.
  • زمانی که در مکان باز یا در طبیعیت قرار گرفتید و بادهای زیادی می‌وزد، سعی کنید لنز دوربین را تعویض نکنید و حتما دوربین پاناسونیک را به یک مکانی که بادی نمی‌وزد منتقل کنید.
  • اگر در یک محلی قرار گرفتید که گرد و غبار زیادی وجود دارد، در صورت امکان مشغول به عکاسی نشوید و دوربین را از کیف در نیاورید ولی در صورتی که نیاز بود عکاسی را انجام دهید، لنز دوربین را در آن مکان تعویض نکنید.

 

با رعایت کردن این چند نکته ساده شما می‌توانید به مدت طولانی، بدون هیچ مشکلی از لنز دوربین پاناسونیک خود استفاده کرده و از عکس‌های با کیفیت آن لذت ببرید.

چند روش ساده برای رفع خرابی و تعمیر لنز دوربین پاناسونیک

با انجام دادن یکسری از تست‌ها و کارهای ساده در صورتی که لنز دوربین مشکل فنی خاصی نداشته باشد، می‌توانید با چند روش ساده خرابی آن را برطرف کنید. درصورتی که مشکل لنز دوربین Panasonic ، برطرف نشد حتما از یک کارشناس جه تعمیرات دوربین Panasonic  کمک بگیرید.

پاک کردن گرد و غباردوربین

 در بعضی مواقع ممکن است گرد و غباری داخل لنز دوربین رفته باشد و باعث جلوگیری از حرکت آن شود، سعی کنید با یک دمنده هوا یا هوای فشرده شده، مانعی که بر سر راه لنز قرار گرفته است را پاک کنید.

فشار دادن لنز دوربین

 دوربین را در یک مکان صاف به سمت بالا قرار دهید، اگر لنز دوربین پاناسونیک شما، کج شده باشد می‌توانید با فشار دادن آن به سمت متقابل و شنیدن صدای کلیک به تعمیر لنز دوربین پاناسونیک بپردازید، در اینجور مواقع ممکن است که دوربین شما از جای خودش درآمده باشد که با انجام دادن این کار می‌توانید آن را سر جای خودش قرار دهید.

چک کردن سلامت باتری

 در صورتی که باتری دوربین خراب یا قدیمی شده باشد، لنزهای دوربین کار نمی‌کنند، سعی کنید در مرحله اول سلامت باتری‌ها تست کنید.

عیب یابی لنز دوربین پاناسونیک توسط نمایندگی پاناسونیک

در صورتی که لنز دوربین پاناسونیک شما خراب شده باشد، بهترین راه حل عیب یابی و تعمیر آن توسط افراد متخصص و مجرب است، دوربین‌های عکاسی به دلیل ظرافت بالایی که دارند هیچ گونه خطا و اشتباهی را برنمی‌تابند و در صورتی که اشتباهی صورت گیرد ممکن است کل دوربین خراب شود؛ از این رو شما می‌توانید تعمیرات دوربین پاناسونیک خود را به نمایندگی مجاز و معتبر پاناسونیک واگذارد کرده و با خیالی آسوده، بدون هیچ دغدغه‌ای به همراه یک قیمت کاملا مقرون به مصرفه لنز دوربین پاناسونیک را تعمیر و سالم تحویل بگیرید. تعمیرات دوربین‌های پاناسونیک در این مرکز با جدیدترین متدها و ابزارها توسط یک تیم کاملا متخصص انجام می‌شود که خیال شما را بابت هر مشکلی راحت می‌کند.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید