اشتراک گذاری

چرا تلویزیون داغ می شود؟

داغ شدن تلویزیون مشکل رایجی است که می تواند برای انواع و اقسام تلویزیون های موجود در بازار از جمله تلویزیون های پاناسونیک رخ دهد. مهم نیست که مدل تلویزیون شما چیست، داغی بیش از حد تلویزیون در طولانی مدت باعث خرابی کلی دستگاه خواهد شد. 

معمولا معضل داغ شدن تلویزیون پاناسونیک دارای دو ریشه ی کلی است: استهلاک و بی احتیاطی کاربر. شاید نتوان استهلاک، افت کیفیت تلویزیون و ضعیف شدن قطعات مختلف تلویزیون را کنترل کرد. اما بی احتیاطی کاربر و عدم توجه به مدت زمان روشن بودن تلویزیون موضوع مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. در ادامه به تشریح جنبه های کلی داغی بیش از حد تلویزیون می پردازیم.

داغ شدن تلویزیون

حالت های مختلف مشکل داغ شدن تلویزیون پاناسونیک

مشکل داغ شدن تلویزیون بسته به نوع تلویزیون دارای سه حالت مختلف است:

1. داغی بیش از حد تلویزیون ال ای دی

یکی از دلایل ساخت تلویزیون های ال ای دی، مبارزه با مشکل داغ شدن تلویزیون بوده است. خوشبختانه این هدف در تلویزیون های پاناسونیک به تحقق پیوسته است. داغ شدن تلویزیون های ال ای دی به ندرت اتفاق می افتد. این تلویزیون ها به گونه ای طراحی شده اند که مصرف انرژی کمتری در برابر دستگاه های نسل قبلی خود یعنی تلویزیون های پلاسما و ال سی دی داشته باشند. 

بک لایت موجود در تلویزیون ال ای دی ظرافت ساختاری بالایی دارد که براساس تکنولوژی لامپ های ال ای دی به فعالیت می پردازد. علاوه بر این فلت موجود در تلویزیون نیز جایگاه مناسب تری در مقایسه با تلویزیون های ال سی دی دارد. اما به هر حال اگر شاهد داغی تلویزیون هستید، دستگاه را خاموش کرده و با نمایندگی رسمی پاناسونیک تماس حاصل فرمایید.

2. داغ شدن بدنه ی تلویزیون ال سی ادی

تلویزیون های ال سی دی پاناسونیک و یا سایر برندهای موجود در بازار توسط لامپ های فلورسنت به پخش تصاویر در پنل می پردازند. در واقع بک لایت تلویزیون ال سی دی به دلیل وجود لامپ های فلورسنت می تواند با مشکل تولید گرما رو به رو شود. این لامپ ها مانند لامپ های عادی داغ می شوند. درنتیجه باید برای مبارزه با مشکل داغ شدن تلویزیون ال سی دی پاناسونیک حتی الامکان استفاده ی طولانی مدت از بک لایت را کنسل کرد. 

از طرفی نباید فراموش کنید که خرابی لامپ های فلورسنت نیز در افزایش حرارت تولیدی تلویزیون دخیل است. گاهی حتی ممکن است حرارت های تولیدی در حدی باشند که تعویض بک لایت برای تداوم استفاده از تلویزیون ضرورت یابد.

داغ شدن بدنه ی تلویزیون ال سی ادی

3. داغی بیش از حد تلویزیون پلاسما

اگر قرار باشد بین تلویزیون های مختلف یک تلویزیون با گرمای درونی بیشتری رو به رو باشد، نوع تلویزیون مذکور پلاسما خواهد بود. درصد احتمال پیدایش مشکل داغ شدن تلویزیون در تلویزیون های پلاسما از دو مدل ال سی دی و ال ای دی بیشتر است. البته این تلویزیون ها مزیت های فراوانی دارند. برای مثال عمق اجزای تاریک و مشکی رنگ تصاویر قابل پخش از تلویزیون، زیبایی بی نظیری در نمایشگر تلویزیون پلاسما دارد. 

این موضوع توانسته به راحتی طرفداران بسیاری را برای تلویزیون های پلاسما به دست آورد. در هر صورت باید بدانید که داغی اندک بدنه ی تلویزیون پلاسما کاملا نرمال است. اما اگر تلویزیون در حدی داغ شده که لمس یک ثانیه ای ان هم غیر ممکن است؛ با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی پاناسونیک تماس حاصل فرمایید.

دلایل داغ شدن تلویزیون پاناسونیک چیست ؟

 دلیل داغ شدن تلویزیون پاناسونیک ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. یکی از دلایل معمول می‌تواند بسته شدن مجاری تهویه دستگاه باشد. در صورتی که مسیر هوای خروجی تلویزیون از طریق اتصالات و پورت‌ها بسته باشد، دستگاه ممکن است داغ شود. همچنین، فعالیت های سنگین مانند بازی کردن با کنسول‌های بازی یا تماشای فیلم‌ها با رزولوشن بالا نیز می‌تواند منجر به داغ شدن تلویزیون شود.

تعمیر مشکل داغی بیش از حد تلویزیون پاناسونیک

همان طور که اشاره شد، داغ شدن تلویزیون امری طبیعی است. اما اگر قرار باشد شدت زیادی داشته باشد باید بدون فوت وقت از سرویس های تعمیر تلویزیون در محل استفاده کنید. خرابی بک لایت و داغی بیش از حد تلویزیون با بی توجهی و تداوم استفاده از تلویزیون شدت گرفته و به افزایش هزینه های تعمیراتی و نیز سرایت خرابی از قطعه ای به قطعه ی دیگر ختم خواهد شد. 

برای مبارزه با اختلالات بک لایت و رفع مشکل داغی مرتبط یک تماس تلفنی کوتاه با واحد پشتیبانی نمایندگی رسمی پاناسونیک کافی است. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض بک لایت به طور حتم از نمونه ی اورجینال مشابه با مدل تلویزیون استفاده خواهد شد. کافی است با ما تماس بگیرید و درخواست خود را مبنی بر دریافت سرویس های تعمیر در محل ثبت کنید.

تغییر تنظیمات از داغ شدن تلویزیون panasonic جلوگیری می کند

 برای جلوگیری از داغ شدن تلویزیون پاناسونیک، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. اولین موردی که باید بررسی شود، میزان روشنایی صفحه نمایش است. اگر روشنایی بسیار بالا باشد، داغ شدن دستگاه احتمالاً بیشتر خواهد بود. همچنین، می‌توانید بررسی کنید که آیا تلویزیون به درستی تهویه شده است و هوا به راحتی می‌تواند از مجاورت دستگاه خارج شود. در صورت لزوم، می‌توانید از فن داخلی تلویزیون استفاده کنید تا حرارت را به خوبی تبدیل کند.

 راه‌های پیشگیری از داغ شدن تلویزیون پاناسونیک

  • مطمئن شوید که هوا به راحتی می‌تواند از اطراف تلویزیون عبور کند. قرار دادن دستگاه در مکانی با فضای کافی برای تهویه می‌تواند کمک کند.
  • در مورد استفاده از تلویزیون برای بازی‌های رایانه‌ای یا تماشای فیلم‌های با رزولوشن بالا، نیاز به واقعیت مجازی یا دستگاه‌های خارجی دیگری که دارید، مطمئن شوید که تلویزیون به درستی تغذیه می‌شود و برق مصرفی برای آن کافی است.
  • در صورتی که تلویزیون شما از انواع پورت‌ها و اتصالات برای اتصال به دستگاه‌های جانبی استفاده می‌کند، از قابلیت تهویه و مناسب بودن این اتصالات مطمئن شوید.
  • در نهایت، مراقبت و نظافت منظم از تلویزیون پاناسونیک شما می‌تواند به پیشگیری از داغ شدن زیاد آن کمک کند. مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری در کناره‌ها و روی دریچه‌های تهویه تلویزیون وجود ندارد.
3.6/5 (5 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید