اشتراک گذاری

علت باز نشدن فلش در لپ تاپ

آیا شما هم با مشکل باز نشدن فلش در لپ تاپ پاناسونیک مواجه هستید؟ در اینجا راه حل‌هایی برای این موضوع را ارائه خواهیم کرد.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که لپ تاپ شما در هنگام اتصال یک ماوس،‌ کیبورد، دوربین یا هر دستگاه USB دیگری با پیغام “USB Device not recognized” مواجه شوید؟ ما بدون پورت‌های USB نمی‌توانیم زندگی کنیم و شناسایی نکردن فلش می‌تواند درد بزرگی برای لپ تاپ ما باشد. در این مقاله قصد داریم به دلایل باز نشدن فلش در لپ تاپ و رفع آن بپردازیم.

باز نشدن فلش در لپ تاپ پاناسونیک

اگر شما هم با مشکل باز نشدن فلش در لپ تاپ پاناسونیک مواجه شده‌اید، چند راه پیش روی شما وجود دارد که می‌تواند مشکلتان را حل کند. اول از هر چیزی باید مطمئن شوید دستگاهی که قصد اتصال آن به لپ تاپ را دارید، سالم است. شما می‌توانید آن را به یک کامپیوتر دیگر متصل کرده یا یک دستگاه دیگر را به پورت USB لپ تاپ خود وصل کنید و مشکل را بررسی کنید. اگر مشکل از دستگاه متصل شده نبود، پس باید راه‌های زیر را امتحان کنید.

علت باز نشدن فلش در لپ تاپ

علت باز نشدن فلش در لپ تاپ

در صورتی که با اتصال یک فلش به یکی از پورت‌های لپ تاپ خود، پیغام خطای بالا مشاهده شد، این بدان معناست که لپ تاپ نمی‌تواند پورت را شناسایی کند. در این صورت چه باید کرد؟ آیا می‌توانید بدون مراجعه به تعمیرگاه، این مشکل را برطرف کنید؟

1 – شناسایی درایو USB توسط یک لپ تاپ دیگر را بررسی کنید

اگر بعد از وصل کردن درایو USB‌ به یک لپ تاپ دیگر مشکل هنوز پا بر جا بود، احتمالاً خود درایو خراب است. در این جور مواقع شما می‌توانید به عیب یابی درایو بپردازید. باید مشکل درایو را برطرف کنید و مجدداً مشکل باز نشدن فلش در لپ تاپ پاناسونیک را بررسی کنید.

2 – اجرای عیب‌یاب دستگاه

برای دسترسی به عیب‌یاب دستگاه در ویندوز به منو استارت رفته، عبارت Control Panel را وارد کنید و سپس وارد این گزینه شوید. در این صفحه روی گزینه‌ی Troubleshooter کلیک کنید. سپس مسیر Troubleshooting > Hardware and Sound > Configure a Device را دنبال کنید. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید و در نهایت روی دکمه Apply کلیک کنید تا مشکل احتمالی باز نشدن فلش در لپ تاپ برطرف شود. اگر مشکل شناسایی نکردن یک درایو USB‌ به علت از دست رفتن یک به‌روزرسانی سخت افزاری یا نرم افزاری مهم باشد، این راه می‌تواند مشکل را حل کند.

3 – حذف و نصب مجدد کنترلرهای USB

برای حذف و نصب مجدد کنترلرهای USB روی منوی استارت کلیک کنید و سپس عبارت Device Manager را جستجو کرده و باز کنید. گزینه‌ی Universal Serial Bus Controllers را باز کنید. روی یک دستگاه کلیک کرده و گزینه‌ی Uninstall‌ را بفشارید. این کار را برای تمام دستگاه‌ها انجام دهید. کامپیوتر را ریستارت کنید، کنترلرهای USB به صورت خودکار نصب خواهند شد. اگر مشکل از بارگذاری درایور USB باشد، با این روش حل خواهد شد.

4 – غیرفعال کردن تنظیم تعلیق انتخابی USB

یکی دیگر از راه حل‌ها برای برطرف کردن مشکل باز نشدن فلش در لپ تاپ غیرفعال کردن تنظیم تعلیق انتخابی USB است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

روی منوی استارت کلیک کنید، عبارت Power را تایپ کنید و گزینه‌ی Choose a Power plan را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، روی گزینه Change Plan Settings کلیک کنید. سپس Change advanced power settings را انتخاب کنید. جعبه‌ی مربوطه را انتخاب کنید تا باز شود، اکنون به مسیر USB Settings > USB selective suspend بروید. روی گزینه‌ی Battery کلیک کنید، منوی آبشاری را انتخاب کنید و در زیرمجموعه آن گزینه Disabled را انتخاب کنید. در انتها روی Apply و OK کلیک کنید.

منبع: www.easeus.com

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید