اشتراک گذاری

تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک

یخچال‌های پاناسونیک روزانه و هر ساعت درحال کار کردن هستند و خراب شدن موتور یخچال یا کمپرسور یخچال پس از چندسال عادی به نظر می‌رسد و پس از گذشت مدتی باید نسبت به تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک خود اقدام کنید. زمانی می‌رسد که ممکن است یخچال سرد نشود و درحال گرم شدن باشد یا از بخش کمپرسور سر و صداهای زیادی شنیده شود در این مواقع باید به فکر تعمیر و عیب یابی موتور کمپرسور یخچال بیفتید و با کارشناسان متخصص در واحد تعمیر یخچال پاناسونیک تماس حاصل فرمایید.

ما در این مقاله به شما راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا بتوانید با انجام دادن‌ آن‌ها از خراب شدن‌ پی در پی کمپرسور یخچال پاناسونیک خود جلوگیری کنید و یا حداقل تعمیرات موتور یخچال را هر چندسال یک بار انجام دهید تا متحمل هزینه های سنگین نشوید.

تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک

نکته خیلی مهم در رابطه با تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک

نکته‌ای که حتما باید آن را بدانید این است که تعمیر کمپرسور یخچال یکی از حرفه‌های متخصصین در نمایندگی‌های پاناسونیک است و نمی‌توان به راحتی با نبود هیچ دانش خاصی نسبت به تعمیر کردن کمپرسور یخچال پاناسونیک خود اقدام کنیم.

پس از خرابی، خیلی از افراد این سوال برایشان پیش میاید که حالا چگونه کمپرسور یخچال پاناسونیک را تعمیر کنیم؟ برای این که بتوانید خودتان دست به کار شوید و به تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک بپردازید نیازمند داشتن اطلاعات درباره موتور، اجزای داخلی کمپرسور، قطعات داخلی و بازسازی آن هستید، تعمیر کردن کمپرسور و موتورهای یخچال، کار یک فرد با تجربه، متخصص و آموزش دیده است که کارشناسان متخصص نمایندگی پاناسونیک  همه این ویژگی‌ها را دارند.

بعضی از افراد بدون داشتن اطلاعات خاصی دست به تعمیرات یخچال پاناسونیک خود می‌زنند که متاسفانه موجب خراب شدن اجزای دیگر یخچال می‌شوند و باید هزینه‌های زیادتری را بابت تعمیر و ترمیم یخچال پاناسونیک بپردازند.

بهتر است قبل از دست زدن و بررسی کردن موتور یا کمپرسور یخچال، با نمایندگی‌های معتبر تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت در منزل شما حاضر شده، عیب یابی و تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک شما را انجام دهند.

کمپرسور چیست؟ و چه کاربردی در یخچال‌های پاناسونیک دارد؟

کمپرسور در تمامی یخچال‌های پاناسونیک وجود دارد و وظیفه اصلی آن ایجاد کردن فرآیند سرما سازی برای یخچال است. این قطعه مکانیکی گاز مبرد فریون را داخل کانال‌های اپراتور چرخانده و فشرده‌سازی می‌کند، سپس پس از ورود به بخش کندانسور، خنک و تبدیل به مایع می‌شود.

همانطور که می‌بینیم کمپرسور وظیفه سرما سازی یخچال را دارد و در صورتی که هر اتفاقی برای آن پیش بیاید باعث عملکرد نادرست در یخ زدگی یا سرمای یخچال پاناسونیک می‌شود و ممکن است تمامی مواد غذایی که در یخچال گذاشته‌اید پس از مدتی خراب می‌شود و همین امر موجب این می‌گردد که شما به فکر عیب یابی کمپرسور یخچالpanasonic بیفتید.

تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک

از کجا متوجه خراب شدن موتور یخچال پاناسونیک شویم؟

کمپرسور یا موتور یخچال‌ یکی از اصلی‌ترین قطعات یخچال به حساب می‌آیند و ممکن است پس از خرابی، علائمی را در یخچال و سرمایش آن مشاهده کنید که توسط آن‌ها می‌توانید متوجه خرابی کمپرسور شوید.

یکی از رایج‌ترین علائم، اتومات نکردن کمپرسور است و یخچال به صورت مداوم کار می‌کند ولی هیچ سرمایی درون آن وجود ندارد، در این موقعیت ممکن است در مسیر گردش گاز کمپرسور مشکلی ایجاد شده باشد و چرخش گاز در دستگاه به خوبی صورت نگیرد؛ در بعضی مواقع نیز کمپرسور به صورت عادی کار می‌کند ولی سرمایی در یخچال تولید نمی‌شود که این مشکل نیز ناشی از خرابی کمپرسور است.

صداهای زیادی که در کمپرسور ایجاد می‌شود در صورتی که اذیت کننده باشد، می‌تواند یکی از دلایل خرابی کمپرسور یخچال باشد که باید سریعا نسبت به تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک خود اقدام کنید.
یکی از مواردی که در هنگام مواجه شدن با این مشکلات بسیار حائز اهمیت است، تماس سریع شما با نمایندگی‌های مجاز پاناسونیک برای تعمیر و عیب یابی یخچال است که می‌تواند از هزینه‌های اضافی در برابر مشکلات بیشتر جلوگیری کند.

چرا کمپرسور یخچال پاناسونیک خراب می‌شود؟

در صورتی که کمتر از 10 سال از یخچال پاناسونیک استفاده می‌کنید و کمپرسور آن معیوب شده، احتمالا دوست دارید که بدانید به چه دلیل این اتفاق پیش آمده است؟ کارشناسان نمایندگی پاناسونیک پس از بررسی‌ها و تعمیرات زیادی که بر روی یخچال‌های متنوع از برند پاناسونیک داشتند به چند دلیل اصلی خراب شدن کمپرسور یخچال پاناسونیک پی بردند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تعمیر کمپروسور یخچال پاناسونیک

  • کمبود روغن: روغن کاری کمپرسور باعث می‌شود که این قطعه گرمای بیش از حد تولید نکند و روان‌تر کار کند. در صورتی که روغن کاری‌ها به موقع انجام نشود ممکن است که کمپرسور گرمای بیش از حد مجاز تولید کرده و خراب شود، یکی از دلایل اصلی خراب شدن کمپرسور این مورد است که در نهایت منجر به خرابی و سپس تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک می‌شود.
  • گرمای زیاد محیط کمپرسور: در صورتی که یخچال‌های پاناسونیک را در مکانی قرار دهید که فضای تهویه در آن وجود نداشته باشد و گرمای زیادی نیز در آن محیط تولید شود، به زودی منتظر خراب شدن کمپرسور یخچال خود باشید، این قطعه از خود گرما تولید می‌کند و در صورتی که در محیط گرم نیز قرار بگیرد دمای آن به درجه بالایی می‌رسد و در نهایت نیازمند تعمیر می‌شود.
  • آلودگی‌های بیش از حد و گرد و غبار: داخل موتورهای کمپرسور یخچال‌های Panasonic تنها دو ماده باید وجود داشته باشد، آن هم روغن و مبرد (سرمازا) است. در صورتی که یخچال را در مکانی قرار دهید که گرد و غبار زیادی در آن‌جا وجود داشته باشد، کمپرسور نمی‌تواند به خوبی کار کند و خراب می‌شود.
  • وجود سوراخ در لوله‌های کمپرسور: برخی مواقع به دلیل جا به جایی‌هایی‌ها یا موارد دیگر، ممکن است لوله‌های کمپرسور یخچال پاناسونیک شما دچار مشکل یا سوراخ شوند؛ به همین دلیل گازی که باید در این لوله‌ها عبور کند به خارج از کمپرسور سرایت کرده و سپس باعث سرد نشدن دمای یخچال می‌شود.
  • قطعی سیم‌های کمپرسور یخچال پاناسونیک: در صورتی که در مسیر سیم‌کشی کمپرسور قطعی به وجود بیاید، بدیهی است که کمپرسور به خوبی کار نکند. قطع شدن سیم‌ها نیازمند بررسی و تعمیرات تخصصی هستند که تیم متخصص نمایندگی پاناسونیک به خوبی از پس این کار بر میاید.

پیشگیری از خراب شدن موتور یخچال پاناسونیک

نگهداری درست و پیشگیری کردن از خراب شدن کمپرسور یخچال پاناسونیک خیلی راحت‌تر و کم هزینه‌تر از تعمیر کردن آن است. فقط کافیست یخچال خود را در محیط‌های دارای گرد و غبار و گرم قرار ندهید و سعی کنید که یخچال پاناسونیک در هنگام جا به جایی به مکانی برخورد نکند تا در بخش لوله‌کشی‌های کمپرسور مشکلی ایجاد نشود. با رعایت کردن این چند نکته ساده می‌توانید از خرابی و تعمیر کمپرسور یخچال پاناسونیک جلوگیری کنید.

چگونه کمپرسور یخچال پاناسونیک را تعمیر کنیم؟

در ابتدای مقاله یک نکته خیلی مهم را ذکر کردیم، آن هم این بود که در صورت اتفاق افتادن هرگونه مشکل در یخچال، قبل از اقدام کردن برای تعمیر آن، حتما با نمایندگی‌ها و افراد متخصص که در زمینه وسایل الکترونیکی یا یخچال‌ها کار می‌کنند تماس بگیرید. هر گونه اقدام شما در صورتی که بدون دانش و اطلاعات خاصی بر روی یخچال و کمپرسور صورت بگیرد ممکن است باعث ایجاد یک مشکل دیگر شود و هزینه‌های شما را بابت تعمیر و عیب‌یابی یخچال پاناسونیک افزایش دهد.

همچنین می توانید از طریق شماره های اعلام شده در سایت با ما در ارتباط باشید. از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کرده و پس از ثبت اطلاعات خود منتظر باشید تا تکنسین های مجرب نمایندگی پاناسونیک به محل شما اعزام شوند.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید