اشتراک گذاری

تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک

بک لایت قطعه ی مهمی در هر تلویزیون است که نور پس زمینه ی نمایش تصاویر پنل را فراهم می نماید. بک لایت تلویزیون پاناسونیک و یا هر برند دیگری در دو نوع ال ای دی و ال سی دی طراحی می شود. وجه اشتراک این بک لایت ها در وظیفه ی اصلی آن ها و شکل گیری نور لازم جهت ظهور تصاویر صفحه ی نمایش است. در ال سی دی ها تولید نور توسط لامپ های فلورسنت صورت می گیرد. این لامپ ها که عموما ضخامت بیشتری از لامپ های ال ای دی دارند؛ در ردیف های 12 تا 20 تایی درون دستگاه قرار می گیرند. در هر روی چه در تلویزیون ال ای دی و چه در تلویزیون ال سی دی بک لایت قطعه ی حساس و آسیب پذیری به شمار می رود. نمایندگی رسمی پاناسونیک کلیه ی اقدامات مرتبط با تعمیر بک لایت انواع تلویزیون های پاناسونیک را در سطح کیفی بالایی انجام می دهد. در این مقاله کلیه ی جوانب تعمیراتی بک لایت عنوان می گردد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : قطع شدن صدا در تلویزیون پاناسونیک

تفاوت تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی پاناسونیک

تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک نسبت به نوع آن دارای پارامترهای مهمی می باشد که باید رعایت شوند. تعمیر و بازیابی لامپ های ال سی دی و ال ای دی بک لایت در هر تلویزیون متفاوت است. این تفاوت های ساختاری برحسب اندازه و مدل دستگاه هستند. آرایش لامپ های بک لایت تلویزیون پاناسونیک نیز در تعمیر این بخش از دستگاه حائز اهمیت است.

 در برخی از دستگاه ها لامپ های پاناسونیک به شکل نوارهایی در کناره ی پنل قرار داشته و دارای ظرافت های ساختاری فراوانی می باشند. در هر صورت کارشناسان نمایندگی مجاز پاناسونیک، تمامی مراحل بازیابی بک لایت تلویزیون Panasonic را مطابق با ویژگی های سیستماتیک هر دستگاه انجام می دهند.

بک لایت تلویزیون پاناسونیک

چه زمانی به تعمیر بک لایت تلویزیون پاناسونیک نیاز داریم؟

به طور کلی آشنایی با علائم خرابی اجزای مهم دستگاه های دیجیتال همچون بک لایت تلویزیون پاناسونیک می تواند از تشدید مشکلات سیستم و سرایت آن ها به قطعات دیگر جلوگیری کند. در این بین شما باید در شناسایی مشکلات سیستماتیک تلویزیون بیشتر از سایر دستگاه ها دقت کنید. زیرا متاسفانه بسیاری از اختلالات ساختاری تلویزیون های امروزی با شدت بسیار کمی آغاز می شوند و حتی امکان دارد در طی چند روز مشاهده نشوند. 

در چنین شرایطی معمولا کاربران با این تصور که مشکل تلویزیون خود به خود برطرف شده است، اقدامی برای تعمیر نکرده و باعث افزایش شدت خرابی تلویزیون می شوند. بک لایت تلویزیون Panasonic نیز در ابتدا ممکن است اختلالی بسیار جزیی به نظر برسد. اصلی ترین علامت خرابی بک لایت تلویزیون پاناسونیک، قطعی تصویر با وجود پخش صدای آن است. گاهی نیز ممکن است در همان آغاز راه روشن شدن تلویزیون خرابی بک لایت دیده شود.

 در این حالت لوگوی Panasonic نمایان می شود و سپس به سرعت تصویر قطع می گردد. احتمال دارد تصویر به طور کامل قطع نشود و بتوانید با دقت در صفحه ی نمایش دستگاه، تصویر بسیار کم رنگی را ببینید. خاطرنشان می نماییم که با استفاده از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی پاناسونیک تمامی اختلالات بک لایت تلویزیون های بزرگ و کوچک پاناسونیک طی مدت زمان کوتاهی برطرف می گردند.

تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک

تعمیر و یا تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک علاوه بر شدت خرابی این بخش از تلویزیون به نوع دستگاه نیز بستگی دارد. اکثر بک لایت‌ها در تلویزیون‌های ال سی دی غیر قابل تعمیر هستند و به هنگام خرابی باید تعویض شوند. بک لایت های این دسته از تلویزیون ها از لامپ های فلورسنتی تشکیل شده اند که در تلویزیون های ال سی دی به صورت پرس شده قرار می گیرند.

 این در حالی است که بک لایت تلویزیون های ال ای دی در اکثر موارد به راحتی تعمیر می گردند. لازم به ذکر است که نمایندگی مجاز پاناسونیک تعویض بک لایت های سوخته و ناکارآمد را با نمونه های اورجینال مشابه انجام می دهند تا هیچ گونه افت کیفیتی در عملکرد تلویزیون ایجاد نشود.

تعمیر تلویزیون پاناسونیک به همراه گارانتی

تلویزیون پاناسونیک مانند هر تلویزیون دیگری، مصون از خرابی نیست. البته در این میان بی احتیاطی های کاربران نیز نقش دارد. مشکل تلویزیون هر چه که باشد در نمایندگی مجاز پاناسونیک قابل حل است. نمایندگی مجاز پاناسونیک مجموعه ای فوق تخصصی است که به تعمیر و بازیابی انواع تلویزیون های پاناسونیک می پردازد. 

خدمات تخصصی این مرکز دارای هیچ حد و مرز خاصی نبوده و کلیه ی اختلالات سیستماتیک تلویزیون های بزرگ و کوچک، قدیم و جدید پاناسونیک را در بر می گیرد. توجه به فاکتورهای استاندارد و ارائه ی گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی نیز از ویژگی های اصلی خدمات نمایندگی رسمی پاناسونیک می باشد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید